čtvrtek 14. dubna 2016

Jako té je být v dnešní době bez telefonu....




Pro mnohé z nás to je v dnešní době naprosto neuvěřitelné. Telefon je pro nás totiž jako druhý mozek. Máme v něm čísla, kalendáře, poznámky, internet, email, budík, kalkulačku, jízdní řád a mnohé další. Ani nevíme, jak moc nám telefon ovládá život, dokud o něho nepřijdeme. A to se stalo právě mně.


Z nějakého nepochopitelného důvodu, jsem se rozhodla pro tovární nastavení(restart) a tím zrychlit můj rychlý telefon. Vše jsem udělala dle návodu a celá natěšená čekala, na načítající telefon. Zadala jsem pin a dívala se na svůj ,,nový" smartphone". A pak přišel šok! Telefon se načetl, zasvítil a zase vypnul. Nevěřícně na něho koukám s otevřenou pusou a nemůžu tomu uvěřit. Tak to se vzrůstajícím nakrknutím zkouším ještě jednou. A zase to samé. Trhám si vzteky vlasy a začínám vyšilovat. Jsem bez telefonu!!!!
V tu chvíli mi pomalu začínalo docházet, ke kolika věcem ho potřebuji. Nikdo se mi nedovolá a naopak. Pokud se mi něco stane jsem v loji. Ráno mám jít na rehabilitaci, ale jak se vzbudím bez budíku. Přístup k I.S..Musím hlídat email, kvůli své nadcházející praxi a jako poslední samozřejmě mé oblíbené sociální sítě- whatsapp,instagram, messenger atd.No mohla jsem se litovat jak jsem chtěla, ale nic s tím nenadělám. Domů jedu až další den, tak to nějak vydržím.

Celý večer jsem se budila, abych nezaspala. Takže strašný. Ve finále jsem byla nevyspalá a ještě stávala o dvě hodiny dříve než bylo potřeba. Ráno mě nečekala žádná sms, na kterou jsem byla zvyklá a neměla jsem žádné fotky svého synovečka. Zabalila jsem si, dívala se na seriály a nakonec

jsem mohla pomalu jít na rehabilitaci. Táhla jsem se s kufrem a neměla vůbec ponětí, jestli stíhám. Do ordinace jsem přišla pět minut před začátkem. Po rehabilitaci zašla na návštěvu, kde jsem se neměla jak ohlásit. Pak jela na vlak, na který mi ujela poslední šalina, abych ho stihla. S kufrem jsem utíkala na nádraží a už přemýšlela, jak dám svoji drahé polovičce vědět, že jsem nestihla vlak a bude muset dvě hodiny čekat. Na nádraží jsem přiklusala asi deset vteřin před příjezdem vlaku a celá hotová nasedla.

Pak už jsem jen cestou vydýchávala dnešní den a nakonec se začetla do knížky. Po příjezdu do našeho města jsem celá šťastná objala svoji polovičku a byla ráda, že jsem doma a nemusím nic řešit.

Bez telefonu se dá přežít, jde jen o zvyk. Stačí abych měla budík na stole, hodinky na ruce a drobné do telefonní budky :D


A co Vy, dokážete si představit Váš život bez mobilního telefonu?

15 komentářů:

  1. Clanek me docela pobavil :D
    Ja si teda nedokazu predstavit ani den bez telefonu. Je to takova kone jistota, kdyby se neco delo :)
    Sarka

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, život bez telefonu si dokážu v pohodě představit. V únoru se mi rozbil a byla jsem bez něj pár týdnů. Vůbec mi to nevadilo. Maximálně mi vadilo, že jsem někde byla a nevěděla jsem, kolik je hodin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodiny jsou všude :)
      Ale jak jsem z domova, tak jsem bez telefonu v háji. A vzhledem k práci, tak bohužel také :))
      Katy

      Vymazat
  3. Mne sa pred časom stala taká vec - jednoducho sa mi z ničoho nič pokazilo niečo v systéme mobilu zatvárali sa mi všetky aplikácie a pod.). Tak som ho dala susedovi, nech mi ho opraví. On však nevedel ako, a keďže mobil nefungoval a papiere od neho nevedel nájsť, mobil bol uňho asi mesiac. Potom keď otec konečne našiel papiere, ešte asi týždeň sme šaškovali s tým, kedy ho pôjdeme dať reklamovať. Potom keď sme sa konečne odhodlali, doniesli sme ho do Alzy na reklamáciu, kde bol ďalší mesiac (čiže viac ako 2 mesiace bez mobilu). Po tom čo mi ho vrátili, prišiel síce bez systémovej chyby, ale rozbitý, s poškodeným mikrofónom a nedá sa nabíjať. Teda - nabiť sa dá, ak nabíjačku trochu zaťažím soľnou lampou :D Čiže, rátam s tým že o chvíľu budem zase bez mobilu a dám ho opäť reklamovať, lebo toto čo s ním oni urobili je hrozné.. A premýšľam či sa mi oplatí ešte čakať na ďalšiu reklamáciu, keďže si v auguste/srpnu chcem kúpiť nový, a kvalitnejší :D Čiže si myslím, že ja osobne by som bez mobilu v pohode prežila. Akurát, ako spomína slečna vyššie, vadí mi to že sa neviem pozrieť koľko je hodín, alebo sa neviem niekomu súrne dovolať ak to naozaj potrebujem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S telefonem právě mám porřád nějaký problém. Reklamace vždycky trvá strašně dlouhou dobu a pak ho mám měsíc a zase reklamace. Víkedny mám bez teleffonu, to někdy nevím, ani kde je. Ale v týdnu, kvůli práci, škole, praxi atd je nemožné :))

      Vymazat
  4. Mě naopak mobil docela omezuje. Nejradši mám, když ho někde pohodím a jdu od něj pryč a večer ho vypnu. Mám totiž docela nervy z mobilního záření, které ovlivňuje naše buňky a když ho máme celé dny přilepený k tělu v kapsách, postelích atd., tak to určitě nic moc dobrého není. Jenže sotva si ho někde nechám, tak mi volá přítel, nebo rodiče a po nezvednutí je hned oheň na střeše, takže mi nezbývá nic jiného, než ho mít s sebou na každém kroku, i když by mi vyhovoval opak.

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím. Jak jsem už psala. O víkednu ani nevím kde ho mám. V týdnu a v Brně je to peklo. Ted už jsem doma a je na 100 procent mrtvý :D

      Vymazat
  5. Ani mi nemluv. Utopila jsem si telefon, zrovna když jsem se přestěhovala na nový byt a neměla internet. A taky to bylo zároveň zkouškový. Bylo to peklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně... Ve zkouškovém by mě asi ještě švihlo. Většinou si hledám přes telefon informace k nějaké otázce atd. Děs a hrůza..

      Vymazat
  6. Já asi ano. Neměla jsem přes rok a půl facebook a vůbec mi nechyběl, fungovala jsem se všemi přes whatsapp nebo jsem jim zavolala. A přijde mi to i mnohem milejší, když si s člověkem popovídám než si jen psát zprávy někde po messengeru... nakonec jsem si ho obnovila kvůli blogu, ale skoro tam nechodím a když, tak spíš kvůli organizačním věcem. Bez telefonu by to bylo horší - na druhou stranu, mít iPod na písničky, asi bych si po chvilce zvykla :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já facebook neměla asi rok, pak jsme ho zařídila první kvůli škole a ted blogu. Whatsapp je dokonalá apka, ale bez telefonu je mi naprd. Teď mám starší telefon, kde internet nefakčí a žiju :D

      Vymazat
  7. Každý mi nadává, že mám mobil na dvě věci :D Věčně někde pohozený, vypnuté zvuky. Já bych přežila v pohodě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě dostávala neustále vyhubováno, že jsem daleko od všech, ať se opovážím nezvedat telefon :D

      Vymazat
  8. Jaaj, to mi pripomína čas asi pred troma rokmi, keď som prechádzala od jedného operátora k druhému a mala som byť tri dni bez mobilu. Prvý deň som pociťovala absťák, prepánajana nikto sa mi nedovolá, jeminky, ako budem stíhať veci keď neviem koľko je hodín, čo budem robiť v električke a v autobuse... po troch dňoch mi karta nefungovala ešte stále a tak šiel deň za dňom a ja som sa cítila voľne ako vták. Ak niekto niečo chcel, musel prísť osobne. Konečne som mala kontakt s ľuďmi, konečne som začala v autobuse zas čítať knihy a nie blikajúcu vecičku... Len mi nešlo do hlavy, prečo ešte stále nový operátor nefunguje. Inak trdlo jedno, som nevymenila simku a tak som bola mesiac bez mobilu kvôli vlastnej blbosti. Ale... cítila som sa oveľa, oveľa lepšie, voľnejšie...:-).

    https://cajazpalaca.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat